LOKALIZACJA: Małopolska. Powiat Myślenicki.

Aktualności

poniedziałek, 15 września 2025

Szkoły w gminie Myślenice wspierające rozwój uczniów

Gmina Myślenice podpisała umowę o dofinansowanie zadania pn.: Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów szkoły w gminie Myślenice. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania  Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK.

Opis działań: W ramach zadania  zostaną  przeprowadzone prace związane z adaptacja pomieszczeń szkół do realizacji edukacji włączającej jak również zakupiony  zostanie sprzęt, meble oraz pomoce dydaktyczne dzięki, którym będzie można realizować specjalistyczne wsparcie dla uczniów.

Ponadto w ramach działania zaplanowano przeprowadzenie 720 godzin Treningu Umiejętności Społecznych, jak również 2500 godzin zajęć wyrównawczych oraz 2500 godzin zajęć rewalidacyjnych.

Efektem projektu będzie indywidulane wspieranie  procesu edukacji w szczególności rozwoju uczniów z niepełnosprawnościami, usprawnienie i stymulowanie rozwoju uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, jak również rozwijanie umiejętności społecznych.

Dla kogo: Dla uczniów, rodziców, nauczycieli/członków kadry zarządzającej 3 szkół podstawowych prowadzących kształcenie ogólne na terenie gminy Myślenice: SP nr 4 w Myślenicach; SP w Krzyszkowicach i SP w Trzemeśni.

Cel i rezultaty:

Cel: wzrost równego dostępu do kształcenia włączającego, w szczególności w odniesieniu do uczniów w niekorzystnej sytuacji oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez:

  •  wsparcie indywidualnych potrzeb edukacyjnych min. 350 uczniów
  •  wsparcie w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich min. 100 rodziców/opiekunów prawnych uczniów
  • doskonalenie/nabycie kompetencji u min. 90 nauczycieli/kadry zarządzającej szkół podstawowych

Główne rezultaty:

  1. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 350 os.
  2. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 90 os.
  3. Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 3 szt.

Główne zadania:

  1. Dostosowanie części budynków 3 szkół do realizacji edukacji włączającej.
  2. Zakup mebli, sprzętów dla 3 szkół niezbędnych do wdrażania edukacji włączającej.
  3. Trening Umiejętności Społecznych
  4. Zajęcia wyrównawcze oraz zajęcia rewalidacyjne
  5. Zajęcia specjalistyczne
  6. Działania wzmacniające kompetencje nauczycieli i kadry zarządzającej
  7. Zajęcia z zakresu przeciwdziałania przemocy, dyskryminacji lub nierównościom

Projekt zapewnia koordynację i jednolity sposób realizacji dwóch zasad horyzontalnych: zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.

W projekcie zachowujemy standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027 dotyczące takich obszarów jak: szkolenia, informacja i promocja, transport, cyfryzacja, architektura.

Celem standardów jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami na równi z osobami pełnosprawnymi dostępu do funduszy unijnych.

W ramach działań z zakresu dostępności projektu dla osób z niepełnosprawnościami:

  • strona www dostosowana jest dla osób z niepełnosprawnościami 
  • biuro projektu jest dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
  • wszystkie informacje o projekcie oraz w trakcie realizacji projektu przekazywane są prostym językiem
  • przygotowano alternatywne formy materiałów projektowych np. dokumenty w wersjach elektronicznych, z możliwością powiększonego druku.

Projekt jest realizowany zgodnie z prawami i wolnościami określonymi w Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON), sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U . z 2012 r. poz. 1169 z późn. zm. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej (KPP) (Dz. U. UE. C. z 2007 r. Nr 303, str. 1 z późn. zm.), w zakresie odnoszącym się do sposobu realizacji, zakresu projektu jak i Beneficjenta.

Uczestnicy Projektu mają możliwość zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektów (operacji) lub działań związanych z realizacją projektu z KPP i KPON do:

Instytucji Zarządzającej (UMWM w Krakowie)  na adres mailowy: KPP_KPON@umwm.malopolska.pl
Koordynatorem ds. KPP z ramienia IZ FEM 2021-2027 jest Agnieszka Bartnik
tel: 12 299 06 72; Koordynatorem ds. równości z ramienia IZ FEM 2021-2027 Barbara Kasprzycka tel: 12 299 09 70
Procedura zgłoszenia podejrzenia niezgodnością z KPP i KPON znajduje się na stronie FEM Zgłoszenia podejrzenia niezgodności z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej i Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych | Serwis programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027

Wartość projektu i dofinansowania

Wartość projektu: 6 954 173,60  zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 5 902 734,27 zł

hasztagi: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie

Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów szkoły w gminie Myślenice” realizujemy dzięki współfinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej.

Warunki powietrza

Myślenice, ul. H. Jordana:
PM 2.5: 23.7 PM 10: 32.4
Więcej czujników
Myślenicki Budżet Obywatelski
czyste-powietrze-zdrowy-wybor
Galeria zdjęć
Opracowanie strategii Myślenice 2032
SIP Myślenice