Obsługa osób niepełnosprawnych
Ułatwienia w dostępie do załatwienia wszelkich spraw dla osób niepełnosprawnych
Wprowadzamy ułatwienia dla osób niepełnosprawnych w dostępie do załatwienia sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Myślenicach poprzez zapewnienie:
- sali obsługi klienta dostępnej dla osób poruszających się na wózkach;
- podjazdu dla niepełnosprawnych od ulicy Henryka Jordana;
- pomocy przy obsłudze dostosowanej do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku i ruchu:
Osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą korzystać ze specjalnego, kontrastowego trybu ekranu na stronie internetowej Miasta i Gminy Myślenice, a takżę następujących narzędzi:
- funkcji powiększania tekstu – strona www zawiera przycisk Czcionka -/+, który pozwala na powiększenie prezentowanego tekstu, co umożliwia łatwiejsze korzystanie z niej osobom niedowidzącym;
- obsługi telefonicznej - Klienci dzwoniący na Infolinię Urzędu Miasta i Gminy w Myślenicach mogą korzystać z funkcji komend głosowych podczas obsługi telefonicznej zamiast używać klawiszy numerycznych telefonu;
- udogodnień w podpisywaniu umów - osoby niewidome czy niedowidzące lub osoby, które nie potrafią czytać mają możliwość samodzielnego podpisania dokumentów w obecności dwóch pracowników danego wydziału oraz dodatkowo świadka - osoby zaufanej Klientowi (na wyraźne jego życzenie). W takich przypadkach możliwe jest odczytanie umowy przez pracownika wydziału;
- wysokich standardów obsługi osób niepełnosprawnych - szczegółowe wytycznye dotyczącyce obsługi osób niepełnosprawnych, obowiązują pracowników wszystkich wydziałów Urzędu Miasta i Gminy w Myślenicach.