LOKALIZACJA: Małopolska. Powiat Myślenicki.

Informacje

czwartek, 17 listopada 2022

Szybkość, sprawność i precyzja, czyli Edukacja Pro Active w myślenickiej Trójce!

Wspierany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki projekt Edukacja Pro Active zawitał do myślenickiej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II, a sześćdziesięciu uczniów wzięło udział w testach sportowych umiejscowionych na pięciu zróżnicowanych stanowiskach.

- Sport i ruch jest ważny dla Waszego zdrowia i cieszę się, że możecie skorzystać z możliwości udziału w projekcie Edukacja Pro Active. Wykorzystajcie ten czas jak najlepiej, Gmina Myślenice stara się zadbać o jak najlepsze możliwości rozwoju uczniów na każdej płaszczyźnie, dlatego tym razem telefony i tablety na bok, bo każdy ruch zwiększa Waszą sprawność fizyczną – mówił do uczniów myślenickiej Trójki Robert Pitala, sekretarz Gminy Myślenice, który w imieniu burmistrza Jarosława Szlachetki otwierał wydarzenie wraz z naczelnik Wydziału Promocji Współpracy Sportu i Kultury Barbarą Bylicą.

W hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Myślenicach znalazły się stanowiska do gry w szachy, strzelectwa laserowego, refleksomierz, a także ruchoma ścianka wspinaczkowa. Na każdym stanowisku uczniowie zapisywali w karcie osiągnięty wynik sportowy. Co miały na celu poszczególne testy:

REFLEKSOMIERZ - mierzy reakcję i szybkość. To zadanie sprawdzające refleks, czyli czas reakcji poprzez naciśnięcie świecących guzików, a to wszystko w określonym czasie, najważniejsze jest aby zgasić jak najwięcej zapalających się lampek.

ŚCIANKA WSPINACZKOWA – określa poziom zwinności. Uczestnik w określonym czasie musiał pokonać jak najdłuższy dystans na ruchomej ściance wspinaczkowej.

STRZELECTWO LASEROWE - szacował koncentrację i precyzję, poza tym pozwala na obycie z bronią. Każdy uczestnik miał do oddania określoną liczbę strzałów do tarczy.

ERGOMETR WIOŚLARSKI – pozwala określić osoby posiadające siłę i wydolność, w zadaniu uczestnik musiał pokonać jak najdłuższy dystans w określonym czasie na ergometrze wioślarskim.

SZACHY - uświadomiły młodzieży, kto ma umysł strategiczny. Zasady zadania, czyli poruszania się na szachownicy. Wieża porusza się tylko w liniach prostych: pionowych i poziomych. Może wykonywać ruchy o dowolną liczbę pól, nie może jednak przeskakiwać przez inne figury. Zadanie to zbijanie: Wieża zbija bierki szachowe dokładnie tak, jak się porusza. Może poruszać się krótko (np. o jedno pole) albo daleko o siedem pól). Zaznaczone na szachownicy czarne kropki wskazują możliwe zagrania wieży stojącej na określonym polu.

Projekt realizowany przy współpracy z Gminą Myślenice pod patronatem burmistrza Jarosława Szlachetki.