Pokaż
menu
boczne
LOKALIZACJA: Małopolska. Powiat Myślenicki.

Aktualności

środa, 18 listopada 2020

Rządowe wsparcie na „Aktywne tablice” w Szkole Podstawowej nr 1 w Myślenicach

W ramach realizacji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”, Gmina Myślenice otrzymała dotację w wysokości 14 tysięcy złotych na zakup dwóch tablic interaktywnych.

Całkowita wartość zadania wyniosła 17,5 tysiąca złotych, a więc Gmina Myślenice w ramach realizacji zakupów dołoży 3,5 tys. zł z własnego budżetu. Dotacja Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach programu Aktywna Tablica realizowanego przez Małopolsku Urząd Wojewódzki wyniesie 80% kosztów zadania.

- Z otrzymanych pieniędzy zakupione zostaną dwa interaktywne monitory dotykowe o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali dla Szkoły Podstawowej Nr 1 w Myślenicach. Gmina Myślenice znalazła się w gronie 56 organów prowadzących szkoły w województwie małopolskim, do których trafi to wsparcie. Kwalifikacji wniosków dokonał zespół powołany przez Wojewodę Małopolskiego Łukasza Kmitę. W 2020 roku z nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Aktywna tablica” korzystać będą mogli uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej Nr 1 w Myślenicach. Mamy nadzieję, że zakup nowych technologii informatycznych wpłynie na szybszą i efektywniejszą naukę dzieci i młodzieży – wyjaśnia Małgorzata Ciemińska, naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu UMiG Myślenice.

"Aktywna tablica" to rządowy programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno‐komunikacyjnych realizowany w latach  2020 – 2024. Jego celem jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.